تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آموزش بورس از مبتدی تا پیشرفته

آموزش بورس

در این وبلاگ قرار است در مورد مباحث بورسی صحبت شود.

آموزش بورس از مبتدی تا پیشرفته

برای ورود به بورس باید از صفر شروع کنید. شاید بتوان گفت از ابتدایی ترین موضوعات باید شروع کرد تا در بازار بورس به موفقیت بیشتر رسید. اگر یک فرد مایل است تا در بورس فعالیت داشته باشد باید بداند که چگونه وارد بورس شود. شما با آموزش بورس از صفر و کسب تجربه در این بازار در واقع قادر خواهید بود تحلیل های خود را با دقت بیشتری انجام دهید، سود بیشتری از بازار کسب کنید و از ضررهای خود بکاهید.

قدم بعد یادگیری معامله گری و چگونگی نحوه خرید و فروش سهام در بورس است. در این خصوص نیز می توان به دوره های متنوع یا مختلفی که برای معامله گری گذاشته می شود و یا کارگاه هایی که در این خصوص برگزار می شود رجوع کرد.

ساعت کاری بورس

روزهای کاری سازمان بورس و اوراق بهادار ایران شنبه تا چهارشنبه است. در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر روزهای تعطیلات رسمی بازار سرمایه نیز تعطیل است و هیچ‌ معامله‌ای در این بازار انجام نمی‌شود.

ساعت کاری معاملات بورس ایران به دو قسمت تقسیم می شود. ساعت پیش‌گشایش و ساعت انجام معامله. از ساعت 8:45 تا ساعت 9 صبح فرآیند سفارش‌گیری انجام می‌شود و شما می‌توانید سفارش خرید یا فروش سهام مورد نظرتان را در این مدت زمان ثبت نمایید. اما در این بازه زمانی معامله‌ای انجام نمی‌شود. امکان حذف سفارش‌های قبلی در این بازه زمانی وجود دارد و شما می‌توانید سفارش را حذف یا ویرایش کنید.

بعضا بازیگران بازار بورس از این موضوع برای جلب توجه سرمایه‌گذاران به سهمی خاص استفاده می‌کنند. به این ترتیب در زمان پیش‌گشایش برای خرید یا فروش سهمی ثبت سفارش می‌کنند. حجم بالای سفارشات توجه دیگران به سهم را بیشتر می کند و باعث تصمیم‌گیری آن ها برای خرید و فروش آن سهم می شود. اما بازیگران سهم قبل از آغاز زمان معاملات سفارشات خود را حذف می‌کنند. به این ترتیب می توان ادعا کرد که بسیاری از سفارشات خرید و فروشی که در بازه زمانی پیش‌گشایش بازار ایجاد می‌شوند، برای جلب نظر سرمایه‌گذاران است. این وضعیت معمولا قبل از آغاز زمان معاملات به حالت عادی برمی‌گردد و سفارشات واقعی باقی می‌مانند.

از ساعت 9 معاملات رسمی بازار سرمایه آغاز می‌شود و خرید و فروش انجام می شود. نمادهایی که وضعیت خوبی دارند در ساعات اولیه آغاز معاملات با حجم‌های بالا معامله می‌شوند. معمولا بقیه سهم‌ها در ساعات ابتدایی با حجم زیادی معامله نمی‌شوند. حدودا از ساعت 10:30 بازار شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و معامله گران معاملات خود را با جدیت جلو می برند.

روش های خرید و فروش سهام در بورس

کد بورسی عبارتست از کدی ثابت که به سهامداران اختصاص داده می شود تا در هنگام خرید و فروش سهام از آن استفاده کنند. این کد متشکل از سه حرف اول نام خانوادگی افراد به همراه یک عدد ثابت است. این کد در معاملات سهام، کارکردی مشابه شماره حساب بانکی دارد. مثلا فردی که نام خانوادگی او علوی است ممکن است کد معاملاتی به صورت علو 05923 داشته باشد.

این کد برای اشخاص حقوقی وابسته به ماهیت آن شامل سه حرف ابتدایی کلمات مذکور مانند: موس، شرک و ... به همراه یک کد عددی 5 رقمی است. دریافت کد معاملاتی ، معمولا ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی را نیاز دارد. این مدارک را به یکی از کارگزاران تحویل دهید. اطلاعات متقاضی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شده و در صورت عدم وجود مغایرت در اطلاعات متقاضی، طی حداکثر 2 روز کاری کد بورسی برای او صادر می شود. به کد معاملاتی بورس اصطلاحا کد سهامداری نیز گفته می شود.

 

فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام

اصولا خرید و فروش سهام در بورس از طریق چهار روش حضوری، تلفنی یا مرکز تماس، اینترنتی و آنلاین انجام می شود.

در روش های دیگر مشتری سفارش خود را نزد کارگزار خود ثبت می کنند و کارگزار در ساعات معاملات سفارشات را در سامانه خرید و فروش بورس وارد می کند. اما در روش معاملات برخط یا معاملات آنلاین، مشتری مستقیم سفارش خرید یا فروش را در سامانه بورس ثبت می کند. ثبت سفارش از این طریق تنها در ساعات معاملاتی بورس ممکن است و در خارج از این ساعات نمی توان سفارشی ثبت کرد. فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام نشان‌ می‌دهد که استفاده از معاملات برخط امکان دسترسی مستقیم به هسته معاملات و انجام معاملات اوراق بهادار را بدون واسطه و در کمترین زمان ممکن برای مشتریان فراهم می کند.

در سامانه معاملات برخط هر فرد یک معامله گر است و برای خرید و فروش سهم نیازی به واسطه و مراجعه به کارگزاری نیست و تنها با استفاده از اینترنت و با وارد کردن نام کاربری و شناسه عبور خود می تواند معاملات خود را در سیستم انجام دهد.

کد معاملات برخط یا کد آنلاین، کدی است که فرد برای تسهیل انجام معاملات آن را دریافت می کند. با این کد فرد مجاز به انجام معاملات مستقیم و آنلاین است و نیاز به ثبت سفارش حضوری نخواهد داشت. هر فرد می تواند چند کد آنلاین از کارگزاری های مختلف داشته باشد.

آموزش اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI که مخفف Relative Strength Index می باشد با روابط پیچیده ریاضی محاسبه می گردد. اندیکاتور RSI به عنوان شاخصی برای نشان دادن قدرت نسبی بازار در افزایش یا کاهش قیمت استفاده می‌شود. این اندیکاتور بین دو خط افقی در نوسان است و مقداری بین اعداد صفر تا صد را نشان می‌دهد. مقدار عددی بیشتر این شاخص نشانگر قوی بودن روند خرید است. مقدار عددی کمتر نیز نشانگر قوی بودن روند فروش است آموزش اندیکاتور RSI

نکته ای که در مورد RSI باید به آن توجه نمود این است که ممکن است خروج RSI از مناطق اشباع فقط با نوسان قیمتی صورت بگیرد. در محاسبات اندیکاتور RSI دوره محاسباتی معمولا 14 است و برای محاسبه مقدار RSI یک کندل خاص، باید از اطلاعات 14 کندل قبل استفاده کرد. در انجام این محاسبات اگر تایم فریم موردنظر هفتگی باشد، محاسبات با 14 کندل هفتگی انجام می‌شود. به همین ترتیب اگر تایم فریم موردنظر روزانه باشد، محاسبه با 14 کندل روزانه انجام می‌شود و در انجام محاسبات ورود تایم فریم خاصی ضروری نیست. سرمایه گذاری در بورس

سخن پایانی

برای شروع بورس باید از آموزش بورس غافل نشوید. در آموزش بورس از صفر شروع کنید و با مفاهیم و اصطلاحات بورسی آشنا شوید. سرمایه گذاری در بورس را به صورت گام به گام دنبال کنید. تا زمانی که درک کافی از مفاهیم اولیه بازار، تحلیل بنیادی (تحلیل بنیادی چیست؟) و تحلیل تکنیکال پیدا نکرده‌اید و در کل آنچه را که یک سرمایه گذار مبتدی و یک سرمایه گذار حرفه ای برای موفقیت نیاز دارد فرانگرفته‌اید، لازم است تا از انجام معاملات مستقیم اجتناب کنید.

موضوع :
برچسب ها : آموزش بورس از صفر, فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام, آموزش اندیکاتور RSI,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1400ساعت 16:47 توسط bourse-news | تعداد بازديد : 29 | |