تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آموزش جامع بورس از صفر

آموزش بورس

در این وبلاگ قرار است در مورد مباحث بورسی صحبت شود.

آموزش جامع بورس از صفر

امروزه، یکی از فعالیت‌های مفید و پرسود اقتصادی، ورود به بازار سهام و فعالیت در آن است. اما این حوزه نیز مانند هر زمینه دیگری یک موضوع تخصصی محسوب می‌‌شود و هر فردی که علاقه‌‌مند به فعالیت در زمینه بورس و بازارهای مالی است، باید آموزش‌های لازم را برای یک فعالیت اقتصادی مطمئن، دیده باشد.

 

اگر هیچ اطلاعاتی در مورد بورس ندارید و نمی‌دانید که برای آموزش بورس به‌کجا مراجعه کنید بهتر است از سایت‌های آموزش بورس غافل نشوید. این سایت‌ها منابعی را در اختیارتان می‌گذارند که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید و صفر تا صد آموزش بورس را فرا بگیرید. بنابراین برای آموزش رایگان بورس میتوانید از منابع بسیاری استفاده کنید.

برخلاف تصور بازار سرمایه بازاری کند، بلندمدت و نیازمند صبر است. در مورد یک سهم با اطمینان بیشتری می‌توانیم از بازه‌های بلندمدت‌تر صحبت کنیم. با این وجود خیلی وسوسه‌انگیز است که هرروز قیمت سهم را چک کنید. هرروز سهمی را بخرید و سهمی دیگر را بفروشید. اگر قیمت سهم پایین می‌آید وحشت‌زده شوید و در صف فروش بنشینید و منتظر مشتری برای سهم بمانید. اما بعد از یک یا چند سال زمانی که به همان سهم ها نگاه کنید متوجه می شوید که قیمت ها در طول این بازه زمانی خیلی بیشتر از توقع شما رشد کرده است.

آموزش خرید و فروش سهام در بورس

شفافیت و قانونی بودن بازار بورس آن را به مکانی امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. بورس بازاری قانونی برای فعالیت و کسب سود است که کلیه سرمایه‌گذاران آن از حمایت قانونی برخوردارند. مزیت‌های بازار بورس سبب جذب سرمایه‌گذاران به این بازار شده است. در ادامه قصد داریم تا مراحل ورود به بازار بورس را بررسی کنیم و به آموزش خرید و فروش سهام در بورس بپردازیم.

اولین قدم برای شروع معاملات بورسی انتخاب کارگزاری مناسب است. کارگزاری‌ نهاد واسطه‌ای بین سرمایه‌گذار و بازار برای خرید و فروش سهام است. پس از انتخاب کارگزاری و بررسی خدماتی که به شما ارائه می‌کند، باید با مراجعه به وبسایت کارگزاری نسبت به ثبت نام و دریافت کد بورسی اقدام کنید.

کد بورسی مانند شماره حساب بانکی شما منحصر به فرد است و با استفاده از آن می‌توانید معاملات خود را در بازار بورس اوراق بهادار تهران انجام دهید. با توجه به جدیدترین قانون سازمان بورس، افراد با هر سن و هر تحصیلاتی می‌توانند جهت دریافت کد بورسی اقدام کنند. برای افراد زیر 18 سال دریافت کد بورسی توسط ولی قانونی آن ها امکان‌پذیر است. تمامی افراد بعد از دریافت کد بورسی می‌توانند از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری معاملات خود را انجام دهند.

بسیاری از سامانه‌های معاملاتی بازار بورس آنلاین هستند و شما به وسیله گوشی خود نیز می‌توانید به سامانه‌های معاملاتی بورس و کارگزاری دسترسی پیدا کنید. با مطالعه نحوه کارکرد سامانه‌های معاملاتی آنلاین شما می‌توانید راه استفاده از این سامانه‌ها و سایت‌ها را به خوبی یاد بگیرید و با دسترسی سریع به اینترنت، به سرعت سهام خود را خرید و فروش کنید. سامانه های معاملاتی آنلاین خریدار و فروشنده را به یکدیگر نزدیک کرده و سرعت معاملات را بسیار افزایش می دهند.

نوسان گیری در بورس چیست؟

نوسان تغییرات قیمت سهام در کوتاه مدت است. افرادی که در بازه زمانی کوتاه مدت از نوسان قیمت ها بهره می برند، نوسان گیر نامیده می شوند. نوسان گیری نیازمند دانش و مهارت بالای تابلو خوانی و بازار خوانی است. هر سرمایه گذاری قادر به نوسان گیری در بورس نیست. اما نوسان گیری معمولا در کدام حالت بازار انجام می شود؟ بازار دارای سه حالت صعودی، نزولی و خنثی است. در بازار صعودی، مناسب ترین استراتژی خرید و نگهداری است و در بازار نزولی، بهترین اقدام، نظاره‌گر بودن و ورود در پایان روند نزولی است. بهترین حالت برای نوسان گیری، بازار خنثی است. بدین صورت که در کف قیمتی سهم خریداری شده و در سقف قیمتی فروخته شود.

صندوق سرمایه‌ گذاری چیست؟

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به شمار می آیند. صندوق ‌های سرمایه گذاری فرصت کسب درآمد با هر دانش و اطلاعاتی از بازار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. با خرید واحدهای صندوق های سرمایه ‌گذاری حتی دستیابی به بازدهی‌ بالاتر از سود بانکی برای فرد ممکن می‌شود. صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت و... باشد که صدها یا هزاران نفر، مبلغی در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مدیریت حرفه ای دارایی ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، نقد شوندگی بالا و صرفه جویی نسبت به مقیاس سرمایه گذاری می باشد. صندوق های سرمایه گذاری خود به انواع مختلف تقسیم می شوند. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق های سرمایه گذاری مختلط و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) از انواع این صندوق های می باشند.

سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت شبیه به ‌حساب سپرده در بانک است. با این تفاوت که در بازه‌ کوتاه ‌مدت می‌توانید از سرمایه گذاری دارایی خود سودی معادل سرمایه‌گذاری بلندمدت استخراج کنید.

سرمایه گذاری در صندوق‌های کالایی مانند صندوق سکه، عملا شبیه به خرید سکه طلا است. حتی معادل سکه‌ای که می‌خرید، در بورس کالا سکه فیزیکی وجود دارد. ریسک این نوع معامله بسیار کم‌تر از ریسک خرید سکه به ‌صورت فیزیکی است و دردسرهای نگهداری کالای فیزیکی را با خود به دوش نمی کشد.

یکی از ویژگی‌های یک دارایی خوب، این است که قابلیت نقد شوندگی بالایی داشته باشد، یعنی بتوان آن را سریع به پول نقد تبدیل کرد. واحد های صندوق های سرمایه گذاری قابلیت نقدشوندگی خوبی دارند. صندوق های سرمایه گذاری با نام های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارند. برای اینکه شما بتوانید صندوق سرمایه گذاری مورد نظر خود را پیدا کنید می توانید از وب سایت شرکت فناوری مدیریت بورس تهران استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به آموزش بورس انداختیم و اهمیت آن را برای ورود به بروس بررسی کردیم. دریافتیم که برای ماندگار شدن در بازار به عنوان یک معامله گر موفق باید ابتدا بورس را به خوبی فرا بگیریم. همچنین مزیت‌های آموزش بورس را بررسی کردیم. دریافتیم که اگر به صورت گام به گام این مسیر را طی کنیم و مفاهیمی مانند ورود به بازار، سرمایه گذاری، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، روانشناسی بازار و ... را یاد بگیریم، در بازار سرمایه موفق خواهیم بود. یادگیری هیچ‌کدام از این مفاهیم سخت نیستند. بعد از چند ماه بررسی درست در سایت های اینترنتی، کتاب‌های بورسی، کار با سامانه معاملات مجازی، خرید عرضه اولیه ها و در نهایت شروع به خرید و فروش با مبالغ اندک، به ‌سادگی می‌توانید با مفاهیم کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران آشنا شوید و معاملات موفقی را در آن به ثبت برسانید.

تحلیل بنیادی چیست

موضوع :
برچسب ها : صندوق های سرمایه گذاری, آموزش رایگان بورس, آموزش خرید و فروش سهام, نوسان گیری در بورس,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 10 بهمن 1400ساعت 11:38 توسط bourse-news | تعداد بازديد : 36 | |