تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آموزش بورس

آموزش بورس

در این وبلاگ قرار است در مورد مباحث بورسی صحبت شود.

آموزش اندیکاتورهای پرکاربرد MACD و RSI

بازار بورس بازاری پرریسک است. جدای از این که هر کسی که وارد این بازار می‌شود باید مفاهیم اولیه را به خوبی بداند، باید نسبت به این بازار به درک عمیقی برسد. بورس بازاری است که در آن، ریاضیات، آمار و احتمالات، هندسه و حتی روانشناسی و مفاهیم حسابداری و مدیریت نقش زیادی دارند. بدون آموزش ورود به بورس اوراق بهادار میزان سطح ریسک این بازار و پتانسیل ضرردهی در آن بسیار بالا می‌رود.

هر کسی با سرمایه بسیار کم می‌تواند وارد بازار بورس شود. این مسئله، گستردگی معامله‌گران داخل این بازار را نشان می‌دهد. از آن جایی که بورس به عنوان یک رشته خاص تخصصی در دانشگاه‌ها با همین نام تدریس نمی‌شود، نیاز به آموزش‌ ورود به یکی از ضروریات است. استفاده از آموزش مزایای فراوانی دارد. اولین مزیت استفاده از آموزش برای بورس، درک تکنیک‌های کامل برای کسب سود بیشتر در بورس است. آموزش تحلیل‌هایی مانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را می‌توانید از طریق گوشی و سایت دنبال کنید و به مرور به آن‌ها تسلط پیدا کنید. آموزش به شما دانش فنی عمیقی از روندها و الگوهای برای شناسایی حرکات قیمت سهام می‌دهد. به هیچ عنوان بدون اطلاعات و دانش کافی و قبل از اینکه درک صحیحی از بازار بدست نیاورده‌اید، سرمایه اصلی که برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کرده‌اید را وارد بورس نکنید. بورس تهران برای افراد مبتدی و افرادی که از آن شناخت کافی ندارند دارای ریسک زیادی است و احتمال از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه وجود دارد. بنابراین اگر تازه‌کارید، معاملات سنگین و پرحجم انجام ندهید و با سرمایه پایین شروع کنید. پس از کسب اطلاعات لازم و بدست آوردن تجربه کافی، به همان نسبتی که سطح دانش و اطلاعات‌تان افزایش می‌یابد، می‌توانید سرمایه‌تان را در بازار افزایش دهید. وقتی با مبلغ کمی وارد بازار شوید، حتی اگر درصد زیادی ضرر کنید، با میزان سرمایه اولیه کم، میزان ضرر نیز کم خواهد بود. بطور مثال اگر 5 میلیون تومان سهام خریده باشید، اگر 10 درصد ضرر کنید ضرر شما فقط 500 هزار تومان خواهد بود. ولی وقتی میزان سرمایه بالا باشد، میزان ضرر نیز بالاتر خواهد بود. اما از طرف دیگر میزان کسب سود نیز با سرمایه بالاتر، بیشتر است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در واقع یک استراتژی معاملاتی برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و تعیین فرصت‌های معامله با تجزیه و تحلیل روندهای آماری است که از فعالیت‌های معاملاتی مانند تحرکات قیمتی و حجم معاملات استفاده می‌کند. اولین و مهم‌ترین فرض در تحلیل تکنیکال این است که قیمت، همه اطلاعات را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال می‌تواند بر روی هر نوع اوراق بهاداری که دارای سوابق تاریخی معاملاتی است مورد استفاده قرار گیرد. این موارد می‌توانند شامل اوراق سهم، آتی، کالا و سایر اوراق بهادار باشند. اما این ابزار بیشتر برای تحلیل سهام مورد معامله در بازار بورس استفاده می‌شود. تحلیل تکنیکال با تحلیل بنیادی متفاوت است. قیمت و حجم سهام را می‌توان تنها ورودی‌های این روش برشمرد. در تحلیل تکنیکال تلاش نمی‌شود تا ارزش ذاتی سهام تعیین شود و به جای آن از نمودار سهام استفاده می‌شود تا با مشخص کردن الگوها و نمودار، رفتار سهم در آینده نشان داده شود.

تعریف اندیکاتور

اندیکاتورها نمودارهای کمکی برای تحلیل تکنیکال هستند. این نمودارها از ترکیب قیمت، زمان و حجم با توابع ریاضی ترسیم می‌شوند. واژه اندیکاتور به معنای شاخص است که از آن‌ برای پیش‌بینی کردن یا تایید تحلیل‌ها استفاده می‌شود. اندیکاتورهای مختلف در افزايش سرعت و دقت تحلیل‌ به تحلیلگر کمک بسیاری می‌کنند.

آموزش اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI که مخفف Relative Strength Index می باشد با روابط پیچیده ریاضی محاسبه می گردد. برای آموزش RSI باید گفت که این اندیکاتور بین دو سطح 0 و 100 در نوسان است. در این بین، دو سطح کلیدی 30 و 70 را به ترتیب به عنوان سطوح اشباع فروش و اشباع خرید در نظر می گیریم که هرگاه مقدار RSI از عدد 30 کمتر شود به این معنی است که شاهد فروش های افراطی در بازار هستیم. در این شرایط امکان کاهش فشار فروش و صعود قیمت وجود دارد. بر عکس، عبور RSI از عدد 70 به معنی انجام خریدهای افراطی در بازار است. به این معنی که در نهایت این خریدها ممکن است هر لحظه به پایان رسیده و شاهد نزول قیمت باشیم. نکته ای که در مورد RSI باید به آن توجه نمود این است که ممکن است خروج RSI از مناطق اشباع فقط با نوسان قیمتی صورت بگیرد.

نکته ای دیگری که در مورد هر اندیکاتور وجود دارد استفاده از ابزاری دیگر در کنار یک اندیکاتور برای کاستن از میزان خطاها است. برای مثال می‌توان از اندیکاتور MACD در کنار اندیکاتور RSI استفاده کرد و نتایج دقیق تری به دست آورد. اندیکاتور MACD مک دی چیست؟

اندیکاتور MACD مخفف عبارت Moving Average Convergence Divergence است. این عبارت به معنی همگرایی و واگرایی میانگین متحرک است. این اندیکاتور ابداع جرالد بی اپل است. از این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای به دست آوردن قدرت، جهت و شتاب در روند استفاده می شود. این اندیکاتور در اغلب موارد با استفاده از قیمت پایانی محاسبه می شود و بر خلاف اندیکاتور های دیگر فرمول سختی برای محاسبه ندارد. برای آموزش MACD باید گفت که این اندیکاتور دو نوع دارد ، MACD جدید و MACD  قدیم. این دو اندیکاتور از جنبه ظاهری با هم مقداری تفاوت دارند. اندیکاتور مک دی کلاسیک شامل یک هیستوگرام و دو خط است.

اندیکاتور MACD، در بالا و پایین خط صفر نوسان می‌کند. معامله‌گران برای دریافت سیگنال باید به نقاط تقاطع و واگرایی‌ها توجه کنند. به علت بدون کران بودن اندیکاتور MACDاستفاده از آن برای تشخیص نواحی بیش‌ فروش و بیش ‌خرید مناسب نیست.

سخن پایانی

ارزش پول در طول زمان با توجه به تورم موجود کمتر می‌شود و افراد باید سرمایه‌های خود را در محلی مناسب سرمایه‌گذاری کنند. بورس محلی برای حفظ ارزش پول است. زیرا در کنار سود شرکت با گذشت زمان ارزش دارایی‌های شرکت نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب سهامدار می‌تواند سود قابل توجهی کسب کند. سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به تحلیل و ارزیابی عمیق مسائل دارد. برای شروع فعالیت در بورس باید آموزش بورس را در اولويت قرار دهید. شرایط خود، فرصت‌ها و موانع موجود را بررسی کنید. هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی‌آید. برای موفقیت در بورس نیز باید مراحل لازم را گام به گام دنبال کنید تا پس از کسب تجربه بیشتر تبديل به معامله‌گر موفق شوید. شاخص‌های تکنیکال به‌طورکلی سه کارکرد اساسی هشدار، تأیید و پیش‌بینی دارند. با توجه به اینکه منطق اصلی تحلیل تکنیکال این است که رفتار قیمت سهم در طول زمان تکرار می‌شود، از تحلیل تکنیکال می توان برای شناخت نقاط مناسب ورود و خروج سهم استفاده کرد.اما موفقیت در معاملات به فاکتورهای دیگری مانند اطلاعات بازار، استراتژی‌های صحیح و ... وابسته است که باید با هم مقایسه و به کار گرفته شود.

موضوع :
برچسب ها : آموزش ورود به بورس, آموزش rsi, آموزش macd,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 22 آذر 1400ساعت 15:53 توسط bourse-news | تعداد بازديد : 56 | |


صفحه قبل 1 صفحه بعد